Ad Code

Google’a Reklam Vermek | Nasıl Reklam Verilir?

Google’a Reklam Vermek | Nasıl Reklam Verilir?


Google’a reklam vermek istiyorum diyorsanız bu rehberde google’a reklam nasıl verilir, google reklam fiyatları ve tıklama ücretleri nasıl belirlenir gibi bütün sorularınıza cevap bulabilir ve kolay bir şekilde google’a reklam verebilirsiniz.

Google’ın reklam verenlere sunduğu reklamcılık hizmetine adwords diyorduk fakat bunun adı google ads olarak değişti.
Google Ads nasıl çalışır?

Google’da birden fazla reklam türü bulunmaktadır. Bunlardan en çok kullanılan arama ağı reklamlarıdır. Evet google’da arama yaparken aradığımız kelime öbeği ile ilgili karşımıza çıkan reklamlardan bahsediyorum.

Genel mantığı şudur; google’ın reklam hizmeti sayfasında (bir sonraki adımda göstereceğim) kampanya oluşturup reklam vermek istediğiniz sayfayı ve reklam başlığını vs. yazarsınız. Ardından reklamınızın hangi kelimeler aratıldığında çıkmasını istiyorsanız o kelimeleri uygun bir şekilde girersiniz. Kullanıcılar sizin belirlediğiniz anahtar kelimeleri arattıklarında ise reklamnızı görürler.

Görünen bu reklamınıza sadece kullanıcılar tıkladığında ödeme yaparsınız. Yani sabit bir ücret yoktur. Bu da sizin açınızdan oldukça avantajlı bir reklam sistemidir.

Ayrıca her kelimenin fiyatı farklıdır. Yani örnek veriyorum google’da “ayakkabı” diye aratarak sizin reklamınızı görüp tıklarsam reklam hesabınızdan atıyorum 20 kuruş gidiyorsa “spor ayakkabıları” diye aratıp sizin reklamıza tıklarsam belki de 50 kuruş gidecektir. Buna TBM (tıklama başı maliyet) diyoruz.

Bunlardan az sonra detaylı bir şekilde bahsedeceğim, sadece mantığını anlamanız için kısa bir şekilde anlatmak istedim. Mesela aşağıdaki görselde ayakkabı kelimesini arattığımda üstteki arama ağı reklamlarını ve yandaki ürün reklamlarını görebilmeniz mümkün.


Bunun dışında google’da tabi ki görüntülü reklam, videolu reklam ve mobil uygulama reklamları gibi reklam çeşitleri de bulunmaktadır.
Google’a nasıl reklam verilir?

Öncelikle google’a reklam vermek istiyorsanız bir gmail yani google hesabınızın olması gerekiyor. Bir gmail hesabı edindikten sonra google ads hizmet sayfasına gidip oturum açabilirsiniz.
1. Adım: Bütçe belirleme


Oturum açtıktan sonra karşınıza şöyle bir sayfa çıkacaktır. Evet ilk kampanyamızı arama ağı reklamı şeklinde oluşturacağız.

ilk adım olarak günlük bütçemizi belirleyeceğiz. Yani reklamlar için günde ne kadar harcayacağınızı siz belirleyeceksiniz. Bu tamamen sizin bütçenize kalmış bir durum fakat dilerseniz deneme için ilk önce günlük 5-10 liralık bir bütçe belirleyebilirsiniz.

Yan tarafta erişim tahminleri bulunmaktadır. Yani ortalama kaç gösterim kaç tıklama alacağınızı size göstermektedir. Fakat bu rakamlar kampanyanın sonuna kadar anahtar kelimele gibi etkenlere bağlı olarak sürekli değişkenlik gösterir.
2. Adım: Hedef kitle ve anahtar kelimeler


ikinci adımımız hedef kitle ve anahtar kelimeleri belirlemek. Yer olarak ben Türkiyeyi seçiyorum ve ağlar kısmını olduğu gibi bırakıyorum.

Geldik en önemli nokta olan anahtar kelimeler kısmına. Hatırlarsanız yazının başlarında bahsetmiştim, yayınlayacağımız reklamın hangi anahtar kelimelerde görünmesini istiyorsanız onları yazacaksınız.

Aslında bakarsanız bu iş bu kadar kolay değil. Kampayanızdan maksimum verim almak için anahtar kelime analizi, stratejisi, reklam optimizasyonu gibi işleri yapan profesyonel bireyler ve firmalar bulunmaktadır.

Fakat üzülmeyin bu işi siz de yapabilirsiniz. Tabi yavaş yavaş, deneyerek ve öğrenerek.

Her neyse kaldığımız yerden devam edelim. Görselde örnek olması amacıyla ben ayakkabı satan bir e-ticaret sitem olduğunu düşündüm ve ayakkabı kelimesini hedef aldım. Siz de kullanıcıların aratabileceği 15-20 anahtar kelime girin.

Ayrıca kelimelerin yanında çıkan rakamlar aylık aratılma hacimleridir. Bunun yanında herhangi bir kelimenin üzerine geldiğinizde “benzerleri” butonunu da kullanabilirsiniz. Bu buton size istediğiniz anahtar kelime ile alakalı aranma potansiyeline sahip kelimeleri getirecektir.

Alakasız olan ve aratılma hacmi 0 veya çok düşük olan kelimeyi hemen sağ tarafında bulunan çarpıya tıklayarak kaldırabilirsiniz.

Yaklaşık 15-20 anahtar kelime belirlediğinizde hemen aşağıdaki “kaydet” butonuna tıklayıp devam ediyoruz.
3. Adım: Teklif belirleme

Burası biraz karışık gelebilir fakat aslında her şey oldukça açık. Şöyle baştan anlatmaya çalışayım. Bir kullanıcı google’da sizin reklam verdiğiniz bir kelimeyi arttığında reklamınızın en üstte görünmesi için sizin en yüksek teklifi vermeniz gerekmekte.

Reklamın en üstte çıkması demek reklamın tıklama oranını arttırmak dolayısıyla potansiyel müşterileri çekip rakiplerinizin önüne geçmek demektir.

Google’da iki farklı teklif türü var. Birisi google tarafından belirlenen otomatik teklifler diğeri ise manuel TBM (tıklama başı maliyet) yani sizin tarafınızdan belirlenen tekliflerdir.

Manuel tbm’yi yani teklifi belirlerken reklamınızın size getirisine yani değerine ve bütçenize bakarak belirlemelisiniz. manuel tbm’yi belirlediğinizde reklamınızın aramalarda en üst sırada gösterilmesi için maksimum fiyatı vermiş olursunuz. Yani manuel tbm’yi 3 TL olarak varsayarsak aramalarda en üst sıra için maksimum 3 TL ödersiniz.

Başlangıç için teklifinizi otomatik olarak ayarlamanızı tavsiye ederim.

4. Adım: Reklamınızı yazın

Tartışmasızki en eğlenceli kısım burası 🙂 Reklamınızı oluşturmak için bu adımda gerekli alanları kurallara uygun bir şekilde dolduruyoruz. Ayrıca hemen yan tarafta reklamınızın arama sonuçlarında nasıl çıkacağını görebilirsiniz.

Gerekli alanları doldurduktan sonra “kaydet” deyip hemen ardından sayfanın sonundan “kaydet ve devam et” butonuna tıklayarak devam ediyoruz.

Örnek olması amacıyla yine ayakkabı satan bir sitem olduğunu varsayarak şöyle bir reklam yazdım. Dilerseniz inceleyebilirsiniz.

5. Adım: Ödeme

Karşımıza çıkan ödeme sayfasında kampanya hakkında genel bilgiler, ödeme/faturalandırma ve ödeme hakkında bazı detaylar bulunmaktadır.

Bu sayfada aklınıza takılan bazı kısımları tahmin edebiliyorum ve biraz onlardan bahsetmek istiyorum.

#Başlangıç teklifi

Eğer herhangi bir google reklam promosyon kodunuz yoksa bu alanı boş bırakın.

#Ödeme yönteminiz

Google ads’te otomatik ve manuel olarak iki farklı ödeme şekli bulunuyor.

Otomatik ödeme şu şekilde çalışır. Reklamınızı oluşturursunuz yayınlarsınız ve harcamalarınız hesabınızda görünür. Her ayın belli günlerinde de ne kadar harcamışsanız belirttiğiniz karttan veya farklı bir ödeme yönteminden otomatik olarak bu miktar çekilir.

Manuel ödeme ise hesabınıza istediğiniz miktarda yine kart veya farklı bir ödeme yöntemiye bakiye yüklersiniz. Reklam oluşturursunuz, yayınlarsanız ve bu reklam harcamalarınız bakiyenizden eksilir. Bakiyeniz bitince de reklamınız yayınlanmaz, kampanya durdurulur.

Yani otomatik ödemeyi faturalı hat, manuel ödemeyi de kontörlü hat gibi düşünebilirsiniz 🙂 Seçim sizin.

Ben kolaylık olsun diye otomatik ödemeyi tercih ediyorum.


Bu kısmı da hallettikten sonra son adım olarak ödemeyi nasıl gerçekleştireceğimizi seçiyoruz. Burada kart ve havale olarak iki seçeneğimiz bulunuyor. Ben kartı tavsiye ediyorum.


Kart bilgilerimizi girdikten sonra “Bitir ve reklam oluştur” butonuna tıklayabiliriz. Reklamınız onaylandığı zaman google aramalarında yayınlanacaktır.
Reactions

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu